marți, 9 martie 2010

Cei 40 de mucenici



In fiecare an in ziua de 9 Martie bunica mea face mucenici cu ocazia sarbatorii Sfintilor 40 de Mucenici.
Mucenicii se fac din aluat fie pentru copt si ies ca niste colacei cu nuca, fie pentru fiert in apa cu scortisoara si miere (si alte mirodenii dupa gustul fiecaruia) si li se poate face ca un fel de sos din lapte.
Un lucru care trebuie remarcat este forma mucenicilor: ei se fac in forma de 8 simbolizand forma umana.

Anul asta, ca primul meu 9 Martie ca femeie maritata, an facut si eu mucenici. Am obtinut reteta de la bunica (prin telefon ... asta imi aminteste de reclama de la romtelecom parca, cu tipa care suna la mama dupa o reteta ) si m-am apucat de treaba.
In poza de mai sus aveti o parte dintre mucenici ( mi-au iesit aproape 50 ) in faza initiala de coca rasucita ;))
Nu mai am poze cu stare finala ca a ajuns intre timp barbatul acasa dar va pot garanta ca au fost foarte buni!

Tot pe 9 Martie se mai spune ca e ziua barbatului si mai este obiceiul de a bea 40 de pahare cu vin/tuica in cinstea celor 40 de mucenici.
Ce ti-e si cu traditiile astea!

Intre timp, eu va las ca am niste cursuri care tipa dupa mine sa le citesc (am maine examen si nu pot spune ca am citit ceva pentru el).
Sa aveti o seara cat mai placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...