duminică, 11 ianuarie 2009

Intocmirea corecta a unui CV

Cand vremurile sunt grele si joburile greu de gasit, este important sa fiti pregatit din toate punctele de vedere pentru a obtine slujba dorita.
Si cum orice aplicare porneste de la CV, mi-am propus sa detaliez aceasta tema, a intocmirii corecte a unui CV.

In primul rand trebuie sa intelegem ca CV-ul este un instrument folosit pentru a va vinde unui potential angajator. Sunt de ajuns doar 20 – 30 de secunde pentru ca el sa hotarasca daca va va chema la interviu, de aceea, asigurati-va ca va puneti in evidenta calitatile si reusitele intr-o maniera concisa si clara.
De asemenea trebuie avut in vedere ca CV-ul nu este un document standard. Pentru fiecare candidatura, trebuie sa fie adaptat in functie de domeniul de activitate, de companie si de postul vizat.

Orice CV este structurat in 4 paragrafe, si anume:
1) Informatii Personale
2) Experienta Profesionala
3) Educatie si Formare
4) Aptitudini si Competente Profesionale

1) Informatii Personale

Acesta este paragraful in care candidatul se prezinta (date de contact, starea civila, etc.).
Trebuie avut in vedere ca toate recrutarile încep cu candidatii despre care angajatorul poate avea informatii si o imagine suficient de clare (studii, experienta, date personale, renume, imagine publica etc.), insa nu trebuie exagerat, ajungandu-se la redactarea unui CV sub forma de roman autobiografic: „M-am nascut în vara anului 1968, la Ciulnita, mama era contabila si am doi frati mai mici si o sora maritata; am facut gradinita la...”.

2) Experienta Profesionala


In acest paragraf candidatul va prezenta firmele in cadrul carora a lucrat, facand o mica descriere a fiecarei firme in parte, si postul ocupat (cu o mica descriere a sarcinilor avute, in caz contrar puteti fi banuit ca ascundeti ceva dupa acea denumire), in ordine cronologica, de la ultimul job avut pana la primul, avand grija ca duratele si datele sa fie exacte.
De asemenea, ar trebui tinut cont de 2 posibile intrebari pe care si le-ar putea pune angajatorul in timpul citirii CV-urilor:
• Candidatul va satisface nevoile companiei? Ajustarea CV-ului pentru un anumit post implica pozitionarea aptitudinilor si a experientei astfel incat sa arate angajatorului ca se potrivesc perfect nevoilor postului. De asemenea e bine sa se foloseasca cifre, de exemplu mentionand ca programul dumneavoastra a crescut numarul comenzilor la 5.000 pe luna - intr-o mare de cuvinte, cifrele vor iesi in evidenta, atragand atentia angajatorului.
• Candidatul va ramane in firma mea pe termen lung? Daca aveti mai multe joburi pe perioade foarte scurte (sub 3 luni) omiteti sa le treceti, deoarece vor crea o impresie de instabilitate, neseriozitate.

3) Educatie si Formare

In acest paragraf se trec toate datele cu privire la educatia dumneavoastra, incepand de la facultatile absolvite, sau in curs de absolvire, liceul terminat, pana la cursuri de formare si calificare.
Ca si in cazul paragrafelor anterioare, datele trebuie sa fie exacte, iar facultatile si liceul trebuie sa fie trecute in ordine cronologica, de la ultima institutie absolvita, pana la prima, mentionand si calificarea/dicploma obtinuta, apoi vor urma cursurile urmate, insa acestea vor fi expuse in functie de importanta lor in vederea obtinerii job-ului vizat.

4) Aptitudini si Competente Profesionale


Acest paragraf poate fi considerat cel mai important deoarece prezinta toate cunostintele dobandite de-a lungul anilor.
Inainte de toate, recititi anuntul de recrutare si fiti atenti la ce se cere!
Aptitudinile si competentele se vor trece in ordinea importantei lor pentru job-ul vizat. De asemenea, aici se pot trece cunostinte dobandite in decursul anilor de studiu, pe care le considerati importante pentru acest loc de munca.
In cazul in care va lipseste o abilitate cheie, recunoasteti acest lucru si descrieti cum celelalte calitati pot compensa pentru aceasta lipsa, sau cum puteti invata foarte repede! Acest lucru va arata angajatorului ca va cunoasteti punctele slabe, dar sunteti in stare sa le depasiti!
Tot aici se mai pot trece si hobby-urile, pentru ca angajatorul sa-si faca o impresie si despre personalitatea dumneavoastra.

Dupa ce ati terminat de redactat CV-ul, recititi-l! In cazul in care angajatorul observa greseli serioase de limba, indiferent care este ea, el considera fie ca nu sunteti prea interesat, fie ca sunteti superfical, etc. .
Aveti grija ca lungimea unui CV sa nu depaseasca 2 pagini A4, sa nu fie prea stufos, cu explicatii si referinte inutile, insa nici sa fie prea sumar sau chiar incomplet.
De asemenea, evitati sa faceti CV-uri cu formate prea fanteziste, dar nici sa nu fie neglijent (hartie foarte proasta, scrise de mana, murdare, etc.).
Dupa ce ati facut toate acestea, rugati pe cineva cunoscut sa va citeasca CV-ul, pentru a gasi eventualele greseli care v-au scapat. Apoi rugati persoana sa faca un rezumat al continutului. Isi poate aminti unde ati mai lucrat si ce responsabilitati ati mai avut? Poate sa spuna ce fel de post cautati? Daca nu, probabil ca nu aveti un mesaj destul de clar.
La final, o scrisoare de multumire trimisa intervievatorului (dupa participarea la interviu, normal), este oportunitatea perfecta pentru ca acesta sa isi aminteasca motivele pentru care isi doreste sa va angajeze, sau pentru ca dumneavoastra sa mai adaugati un amanunt despre care ati uitat in timpul interviului.
In concluzie, un CV bine intocmit nu necesita altceva decat sinceritate si atentie!
Sper ca ideile prezentate sa va fie de ajutor pentru a obtine job-ul dorit!

Un comentariu:

  1. iar pentru cei interesati, mai nou, pe youtube gasiti si video-CV-uri :D acestea sunt mult mai personale, deoarece angajatorul citeste si limbajul trupului, vede cum se descurca omul in situatii de stress, insa nu cred ca la noi vor deveni foarte curand la moda, deoarece acestea nu pot fi "fuserite"

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...